Trasig blöjpåse

Vardagen är inte kul som stressad småbarnsmamma. Komma iväg på morgonen med skrikande barn som inte vill gå på dagis eller bära sin egen ryggsäck. Sedan hämta barn som inte vill gå hem och när jag väl fått in dem i bilen är de hungriga. När vi kommit hem så lagar jag mat samtidigt som jag skär grönsaker till barnen och lägger i en tvätt och tömmer diskmaskinen.

Vissa mornar kan vara värre än andra. Förra veckan var en sådan. Det var -25 grader och jag ska lägga blöjpåsen som stått ute på bron över natten. När jag lyfter upp den går påsen sönder i trappen och blöjor och annat skräp sprids över trappen. Då kan man hålla sig för skratt. Fram med en ny påse som jag hade bilen som tur var så jag slapp låsa upp och gå in, sedan samla ihop frusna blöjor och annat skräp och förpassa allt till soptunnan utom det som rasade under bron, jag hann aldrig se vad det var. Det kommer väl fram till våren när snön har smält.

Jag har världens underbaraste svärfar. Två dagar i rad när jag kommit hem från arbetet så har gården varit renskottad trots att snön vräkt ner i ett och ett halvt dygn.

Nu måste jag lägga barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0